0

Mer energi till matchen och träningen

Som du redan vet påverkar kosten ditt träningsresultat. Men det är inte alltid lätt att veta hur du ska äta innan och efter träning för att du ska prestera på din bästa nivå. För det första är det viktigt att äta med jämna mellanrum, så att du behåller rätt energinivå. Det är även viktigt vad du äter, det vill säga vilka livsmedel du väljer och vilka näringsämnen de innehåller. Detta för att få bästa möjliga träningseffekt.

Innan & efter träning

Det är viktigt att du äter rätt innan du tränar, annars kommer du inte få ut så mycket av din träning. Tänk på att inte äta för mycket, utan satsa istället på ett lite mindre mål mat ca 1-2 timmar innan träningen. Innan träningen är det viktigt att få i dig kolhydrater som ger energi. Efter träningen behöver din kropp ladda upp med kolhydrater och protein för att återhämta sig på bästa sätt.

Snabb energi

Har du långt hem kan du behöva ha med dig något att äta direkt efter träningen. Då är en energibar eller proteinbar ett bra alternativ. Klicka här för att hitta kosttillskott! Ungdomar, motionärer och även pensionärer använder kosttillskott i olika former och det är ett bra komplement till maten du äter.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *